PolishGerman

Wycieczka nr 016E

Przejażdżka „Zabytkową Linią Tramwajową“ (do 10 os. – 2h, 1.07 – 30.09.)

Przejażdżka Zabytkową Linią Tramwajową (do 10 os.) Oferta sezonowa! Od 1.07. do 30.09. w każdą sobotę i niedzielę. Przejażdżka tramwajem zabytkowym z przewodnikiem. Romantyczna podróż w czasie do Wrocławia z lat 50-tych. W programie przejazd tramwajem historycznym do Hali Stulecia, pokaz fontanny „Na Pergoli“ i powrót tramwajem do centrum. Usługa z licencjonowanym przewodnikiem.

Podstawowe informacje

  • Numer wycieczki – Nr 16e (j. polski lub j. obcy)
  • Czas trwania – do 1 godz. + 1 godz.
  • Godzina rozpoczęcia – do uzgodnienia (8.00-20.00)
  • Dzień tygodnia – codziennie
  • Rodzaj wycieczki – przejażdżka + spacer
  • Miejsce spotkania – Rynek, Stary Ratusz przy Niedźwiadku malajskim
  • Miejsce zakończenia – Rynek

Rezerwuj teraz

Cennik wycieczki

  • Bilet tramwajowy – tramwaj zabytkowy TAM + POWRÓT, 2 X 40 min. – 24 zł/os Płatne got. na miejscu!
  • Przewodnik z j. polskim – 269 zł/grupę
  • Przewodnik z j. obcym – 329 zł/grupę

Program wycieczki*

  1. Spotkanie z przewodnikiem na Rynku:
    START przy Starym Ratuszu, przy niedźwiadku!
  2. Przejście do tramwaju zabytkowego – Opera Wrocławska
  3. Przejazd tramwajem (TAM) 40 min.
  4. Ul. Świdnicka, Opera Wrocławska i Pomnik Chrobrego
  5. Dom Towarowy Wertheim „Renoma“
  6. Dworzec kolejowy PKP
  7. Plac Dominikański
  8. Most Grunwaldzki i Rondo Regana
  9. Biskupin i Sępolno
  10. 15-minutowa przerwa:
    Hala Stulecia (UNESCO)
    Fontanna Multimedialna „Na Pergoli“ – pokaz!
  11. Powrót tramwajem zabytkowym do centrum (POWRÓT) 40 min.
  12. Most Pokoju i widok na Ostrów Tumski
  13. Ostrów Tumski i Katedra
  14. Stare Miasto Rynek, objazd
  15. Opera Wrocławska

*Program poglądowy, kolejność i ilość miejsc na trasie może ulec zmianie.

Kilka słów z historii tramwajów miejskich we Wrocławiu

Historia komunikacji zbiorowej we Wrocławiu sięga 1840 roku kiedy to na trasie od Wrocławskiego Rynku do wsi Popowice ruszyły pierwsze omnibusy konne eksploatowane przez Wrocławskie Towarzystwo Omnibusowe. Pierwsze tramwaje elektryczne powstały we Wrocławiu już w roku 1893, a wprowadziło je do ruchu przedsiębiorstwo o nazwie Wrocławskie Tramwaje Elektryczne  ESB. Była to pierwsza linia tramwaju elektrycznego na terenie obecnej Polski. W czasie II Wojny Światowej wrocławska sieć tramwajowa uległa znacznym zniszczeniom. Do 1945 roku wagony tramwajowe i autobusy były elementami Twierdzy Breslau a z taboru komunikacyjnego tworzono barykady. Po wojnie części torowisk w ogóle nie odbudowano. (www.mpk.wroc.pl)

Kilka słów o tramwaju zabytkowym Gustaw

Konstal N to typ tramwaju wytwarzanego w latach 1948–1956 przez zakłady Konstal w Chorzowie, Stocznię Gdańską Nr 3 i Sanocką Fabrykę Wagonów „Sanowag“ była w latach 1950–1956. Wersje doczepne (wagony bez silnika) oznaczane są ND lub 2ND. N to pierwszy tramwaj wyprodukowany w Polsce pom 2. wojnie światowej. W powojennej Polsce wiele miast borykało się ze znacznymi brakami taborowymi i w związku z tym niezbędne było opracowanie tramwaju o prostej konstrukcji i łatwym montażu. Postanowiono więc skopiować konstrukcję niemieckiego wagonu Kriegsstrassenbahnwagen (KSW), opracowanego na potrzeby wojenne. (Wikipedia)

Trasa wycieczki

Opis wycieczki Nr 016E

Wycieczka tramwajem zabytkowym z licencjonowanym przewodnikiem. W każdą sobotę i niedzielę w okresie od 1.07. do 30.09. Start na Rynku przy Starym Ratuszu, przy niedźwiadku malajskim. Przejście do tramwaju zabytkowego. Przejazd 40 min. do Hali Stulecia. Krótka przerwa na pokaz fontanny multimedialnej. Powrót tramwajem zabytkowym do centrum 40 min. Grupa 10-15 os. Cena wycieczki obejmuje usługę przewodnicką plus koszt biletu tramwajowego. UWAGI: Przejazd jednym z wrocławskich zabytkowych wozów tramwajowych: LH Standart, Konstal N, Konstal 102. (Wybór losowy)

Galeria zdjęć z wycieczki

KOMMENTARE ZU HISTORISCHEN STRASSENVERMIETUNG

1. Die Fahrtzeit mit der historischen Straßenbahn (2 Stunden) beinhaltet auch die Fahrt vom Depot (15 Minuten) und zurück zum Depot (15 Minuten). Die tatsächliche Fahrzeit mit der Straßenbahn beträgt also 1,5 Stunden.
2. Wenn es notwendig ist, eine Gruppe von einem anderen Ort als der Haltestelle der Historischen Linie in der Nähe der Wrocławer Oper abzuholen, ist die Ankunftszeit in der Mietzeit enthalten.
3. Die historische Straßenbahn Jaś i Małgosia fährt nur an warmen und sonnigen Tagen. Bei starkem Regen oder Sturm verlässt das Auto das Depot nicht. Diese Straßenbahn hat keine Fenster und ist ein historisches Gebäude.
4. Bei schlechtem Wetter (Straßenbahn Jaś i Małgosia), Straßenbahnentgleisung oder technischem Versagen der Strecke, der elektrischen Traktion oder des historischen Autos wird der Kurs abgesagt. Wir garantieren nicht die Verfügbarkeit einer anderen Ersatzbahn.

Hast du Fragen?

Schreibe uns: kontakt@wroclawcitytour.pl
Schicke eine SMS/WhatsApp: +48 513 946 946
Ruf uns an: +48 513 946 946